creation

ဖန်ဆင်းခြင်း

Admin

, Author

ဖန်ဆင်းခြင်း ေန ့ရက်များ
ဖန်ဆင်းရှင်သည် ဤကမ္ဘာကို (၆)ရက် ဖန်ဆင်း တစ်ရက် နားခဲ့ပါက အနန္တစကြဝဠာကို ရက်ကု ေဋ ခုနှစ်သန်း တစ်သိန်း ဖန်ဆင်း ရလိမ့်မည် ဟုတ်ပါသလား။ သိပ္ပံသည်သာအမှန်ဆိုလိုဟန်ရှိသည်။ သို့သော် သိပ္ပံသည်ကား ယ ေန ့ ထက်တိုင် “ဤအရာကား ထာဝရ အမှန်တရား” ဟု သိပ္ပံပညာရှင် များကိုယ် တိုင်မှပင်လျှင် မကြွေးကြော်ထားပါ။ ယ ေန ့တွေ့ရှိ ေသာ အမှန်တရားသည်၊ ေနာင်တစ်ခုပေါ်လာေသာအခါတွင် ထိုအသစ်ကိုသာ ကိုင်ဆွဲလျှက် ကျင့်သုံး ကြပါသည်။ ထို့ကြောင့် သိပ္ပံပညာရှင်တို့၏ နှစ်ပေါင်း သန်းပေါင်း ေလး ေထာင့်ငါးရာ အထက်မှာရှိ သည်ဟုသုတေသနပြုပြီးရှာဖွေတွေ့ရှိခဲ့သည်ဆိုေသာလည်း၊
လုံးဝ(လုံးဝ)ဆိုကာမျှဖြင့် ကျမ်းစာ အမှားဟု သတ်မှတ်ရန်မရှိနိုင်။ အကြောင်းမှာဘုရားသခင့် ဘုန်းတော်၊ တန်ခိုး တော်နှင့်အကြံအစည်တော်များကို ကနဦး လူသားအာဒံကို ဖန်ဆင်းရာ၌ တွေ့နိုင်ပါသည်။ ဘုရားသခင်သည် လူသားအားလုံးကို ဖန်ဆင်းချိန်တွင်ဩပပါတိ ကအသွင်ဖြင့် အရွယ် ေရာက်ပြီးသား ဖန်ဆင်းခဲ့သည်ကို မ ေမ့အပ်။
အ ကြောင်းမှာ အာဒံလူဖြစ်လာသည်နှင့် အရွယ် ေရာက်ပြီးအဖြစ်ကို ဘုရားသခင် ဖန်ဆင်း ေပးခဲ့သည်။ ထိုမျှ ေစ့စပ်တော်မူ ေသာဘုရား သခင် သည်ကမ္ဘာကြီးကို ဖန်ဆင်းရာ၌ အဘယ်သို့ ဖန်ဆင်းမည်ကို သိလျှင်ဘယ်မျှ ကြည်ညိုဖွယ် ဖြစ်သည်ကို တွေ့မြင်နိုင်ပါသည်။”အာဒံနှင့် ဧဝတို့သည် ဖန်ဆင်းခံရ ေသာေန ့တွင် လူကြီးအဖြစ်သို့
ေရာက်ရှိခဲ့ကြသည်။” ထိုနည်းတူ သစ်ပင်ပန်းမာလာတို့သည် ဖူးပွင့်လျှက် ေဝေဝဆာဆာရှိ ေနခဲ့ကြသည်။ ကမ္ဘာကြီးသည် ဖန်ဆင်းခံများအားလုံး အတွက် ေရကန်အသင့် ကြာအသင့် ခိုင်ခန့် ေသာကမ္ဘာကြီးအဖြစ်ရှိ ေနခဲ့သည်။ အနန္တဟူေသာ စကားအနက်မှာ ဦးဟုတ်စိန်ပြုစုေသာပါဠိ အဘိဓါန် အလိုအရ အဆုံးမရှိ ေသာ အပိုင်းအခြားမရှိ ေသာ ဟု အနက်ရ ေပရာ ယင်းသို့ေသာ အဆုံးမရှိအပိုင်းအခြားမရှိ ေသာ အနန္တစကြဝဠာကို ရက်ကု ေဋ ခုနှစ် သန်း တစ်သိန်း ဖန်ဆင်းရလိမ့်မည် ဟူ၍
မည်သို့ ယ ေန ့သိပ္ပံပညာနှင့် လက်တွေ့ တွေ့ရှိမှုဖြစ်စဉ်များသည် ထာဝရ ဘုရား၏ ဖန်ဆင်းမှု ဝါဒများကိုငြင်းဆန် ေန သကဲ့သို့ ရှိ ေနပါ သည်။ ထို့ကြောင့်သိပ္ပံကမှားသည်ဟုပြောမလား ဖန်ဆင်းရှင် ဝါဒကမှားသည် ဟုပြောမလား အဓိပ္ပါယ်ရှိရှိငြင်းချက်ထုတ်ပါ။

ဒီေနရာမှာ ခရစ်ယာန်ဘာသာဆိုတာထက် ဘာသာတရား တိုင်းနဲ့ သိပ္ပံပညာရဲ့ သဘောသဘာဝမတူညီမှုကို ဦးစား ေပးဖော်ပြပါ့မယ်။ ဘာသာ တရားဟာ အမှန်တရား မရွေ့မလျော့ မ ေဖာက်မပြန် မပျက်စီး ေသာ အမှန်တရားကိုရည်ညွန်းပြီး ယုံကြည်မှု ကို အခြေခံပါတယ်။ သိပ္ပံ က ေတာ့ အချက်အလက်ကိုသာရှာဖွေပြီး၊ ရှိပြီးသားတွေကိုပဲ ဖော်ထုတ် ပါတယ်။ ဒါ့အပြင် သိပ္ပံက သူတွေ့ရှိသမျှကိုပြီးပြည့်စုံ ေသာ အမှန်တရားအဖြစ် မ ေကြွး ကြော်ပါဘူး။ ပထမလူကအကြောင်းအရာတစ်ခုကို စမ်းသပ်တွေ့ ရှိတယ်။ ေနာက်လူက သူနဲ့မတူတဲ့ အခြား ေသာနည်းနဲ့အသစ်ထပ်မံတွေ့ရှိတဲ့ အခါ ဒါကိုပဲဆက်လက်လက်ခံကြပြန်ပါတယ်။ ဘာသာ ေရးမှာကေတာ့ သိပ္ပံက ဘာတွေ့တွေ့ ဘာသာရေးယုံကြည်ချက်နဲ့ အမှန်တရားကို ယုံကြည် မျှော်လင့်ခြင်းက ပျက်ပျယ်မှာမဟုတ်ပါဘူး။ ေမးခွန်းအရ လက်ရှိ သိပ္ပံက ဘာတွေ့ရှိပြီး ဘယ်အရာက ဖန်ဆင်းခြင်းနဲ့ ဆန့်ကျင် ေနတယ်ဆိုတာ အ ေသး စိတ်ကိုးကားဖော်ပြခြင်းမရှိတဲ့ အတွက် တိတိကျကျပြန်လည်ဖြေရှင်းဖို့ရာက ခက်ခဲပါတယ်။ ချားလ်ဒါဝင် (Charles Darwin’s Theory Of Evolution ) ရဲ့ ဆင့်ကဲဖြစ်စဉ်သီအိုရီကို ဆိုလိုတာဆိုရင် ဆင့်ကဲ ဖြစ်စဉ်သီအိုရီသည်ပင်လျင် ပြီးပြည့်စုံခြင်း ဆုံးခန်းတိုင်ခြင်းမရှိ ေသးပဲ ဆက်လက် စူးစမ်း ေလ့လာ ေနရဆဲ သီအိုရီ (သဘော၊ထင်မြင်ချက်) အဆင့်သာ ရှိ ေသးကြောင်းပါ။ အချုပ်အ ေနနဲ့ဖော်ပြလိုတာက သိပ္ပံသည် ဘာတွေဘယ်လိုဖြစ်သလည်း (How) ဆိုတာကိုသာဖော်ပြပြီးဘာသာတရားက ေတာ့ဘာတွေ ဘာ့ကြောင့်ဖြစ်လာသလည်း (Why) ဆိုတာကို
ဖော်ပြတာဖြစ်ပါတယ်။အခြေခံ သဘောတရားခြင်းမတူညီကြပါဘူး။

Please follow and like us:
error

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *